Life on the Island, Koh Panghan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Christy Bruin - WaarBenJij.nu Life on the Island, Koh Panghan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Christy Bruin - WaarBenJij.nu

Life on the Island, Koh Panghan

Blijf op de hoogte en volg Christy

09 September 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Na een lange busreis, ferry (geen aanrader als je zeeziek bent) en transfer naar het hostel zijn we er dan eindelijk.. Koh Panghan! Na een aantal dagen in de warme en benauwde stad Bangkok is dit hemels! Slapen in een dorm met 8 personen is niet ideaal, heb geloof ik nog nooit zo weinig geslapen als hier, maar daar krijg je gelukkig genoeg voor terug. We hebben een zwembad, een tikibar, gratis Wifi en het allerbelangrijkste.. we zitten aan het strand!

De eerste avond hebben we natuurlijk alles behalve rustig aan gedaan. Want als er een Poolparty is.. dan zij wij daar ook! Ik kan niets anders zeggen dan dat het een fantastische 'gekke avond' was. Daarna bijgeslapen, dat was ook wel nodig na de lange/hectische reis naar het eiland. Vervolgens uitbrakken bij het zwembad..

Die avond doen we het rustig aan, cocktail bij de Tikibar MET leuke barman. Nog even bijkletsen en niet al te laat naar bed, de volgende dag is het namelijk tijd voor het bekendste feest op dit eiland 'fullmoon party'.

We staan al vroeg naast ons bedje om scooters te huren, zo kunnen we het eiland een beetje verkennen. Alles gaat top en ineens hoor ik "CHRIS! Links!!" Oja.. ik rij aan de verkeerde kant van de weg. Gelukkig wen je er snel aan. Wat is dit vet! Scheuren over het eiland. Onze eerste stop is Phaeng Waterfall. Let's go hyking! Mooie waterval gezien en op een viewpoint mooie foto's kunnen maken van het eiland. Daarna helemaal langs de kust naar boven gereden om daar op een mooi strand even te relaxen. Wat is het hier toch onwijs mooi.. Die avond is het fullmoonparty tijd. Shirtjes gekocht, bodypaint op en gaan! Wat een belevenis, dansen en drinken uit een bucket (vraag me niet wat er in zat) en dat allemaal op het strand. 7 uur vallen we neer op ons bed en na twee uur slaap lig ik alweer bij het zwembad. Met 8 mensen op 1 kamer slapen is soms toch best wel lastig..

Na een dag bijkomen bij het zwembad en de zee besluiten we om nog een keer scooters te huren, zo kunnen we morgen nog een deel van het eiland verkennen. 24 uur een scooter huren kost 200 bath, dat is ongeveer 4,80. Overmorgen vertrek in naar Koh Tao, een eilandje boven Koh Panghan, dan moet ik helaas afscheid nemen van Lisa en Robyn, niet getreurd.. ik kom ze gelukkig weer tegen in Aussie en/of Nieuw Zeeland! Vanaf Koh Tao ga ik weer naar Bangkok om mijn reis voort te zetten naar Australie.

X

  • 09 September 2014 - 19:10

    Elly :

    Ben zo benieuwd naar je vervolg in je eentje. Doe de meiden de groetjes. Xxxx

  • 09 September 2014 - 19:25

    Megan:

    Leuk lieverd! Lekker genieten. Denk aan je! XX

  • 09 September 2014 - 19:31

    Papa:

    Dag lieverd. wat beleef je toch veel in korte tijd. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Jammer dat het skypen niet goed lukte. Maar ik heb je wel even gezien gelukkig. Love you xxxxx papa.

  • 09 September 2014 - 21:31

    Liza:

    Wat toff van die scooter! Echt wat voor jou ook om aan de verkeerde kant te rijden haha! Wel jammer dat die twee meiden niet dezelfde kan op gaan, maar hey zo leer je weer nieuwe mensen kennen! Enjoy!

  • 10 September 2014 - 18:21

    Jaap:

    Ik ben hartstikke jaloers! Thailand staat ook op mijn lijstje to visit... Zet je zintuigen maar wijd open en ENJOY! Xxx

  • 10 September 2014 - 18:21

    Jaap:

    Ik ben hartstikke jaloers! Thailand staat ook op mijn lijstje to visit... Zet je zintuigen maar wijd open en ENJOY! Xxx

  • 10 September 2014 - 18:24

    Jaap:

    Sorry, foutje. Dubbel geplaatst. Hij reageerde niet dus ik dacht ik druk nog maar een X...

  • 11 September 2014 - 17:12

    Joke:

    Lieve Christy, wat heb je al veel gedaan en gezien! Leuk die scooters. Een kamer met 8 personen. Het zal vast wel wennen. Als iemand hinderlijk snurkt moet je maar denken die slaapt lekker ga ik ook doen. Nog veel plezier en tot je volgende bericht.xxxxxxxxxx

  • 12 September 2014 - 14:46

    Opa En Oma:

    Lieve Christy,wat fijn dat het allemaal zo goed gaat.Geniet er maar lekker van,liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Christy

Adventures are the best way to learn.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 3761

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 18 Februari 2014

Adventures are the best way to learn.

Landen bezocht: