Sydney - Blue Mountains - Sydney, Bondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christy Bruin - WaarBenJij.nu Sydney - Blue Mountains - Sydney, Bondi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christy Bruin - WaarBenJij.nu

Sydney - Blue Mountains - Sydney, Bondi

Blijf op de hoogte en volg Christy

24 September 2014 | Australië, Sydney

Na een vlucht van 12 uur met tussenstop in Taipei ben ik daar dan eindelijk. Sydney! Na drie uur in de rij te hebben gestaan voor de 'immigration' controle mag ik dan eindelijk doorlopen. Ik ga op zoek naar een trein die me naar het centrum zal brengen. Een treinkaartje kost me 16 dollar.. oja welkom in Australie! Mijn hostel zit op pittstreet, een top locatie. Ik loop het station uit en dan komt het binnen, shit ik ben gewoon in Sydney en ik zal de komende maanden nog veel meer gaan zien van dit prachtige land. Ik voel me alleen.. weer opnieuw beginnen.. nieuwe mensen, nieuwe plek, het is en blijft moeilijk.

Na de warmte in Azie is dit wel even wennen, het is zo'n 21 graden. Ik loop in 5 minuten naar het hostel en merk dat dit een plek is waar veel wordt gefeest. Ik krijg m'n sleutel en loop naar de juiste kamer. Ongemakkelijk klop ik aan en doe de deur open. Daar zitten twee hele lieve meiden uit frankrijk/marokko. Het liefst wil ik in bed crashen want ben alweer zo'n 24 uur wakker. Ik besluit een koffie te nemen en de stad te gaan verkennen.Op de kamer blijven hangen was mij een beetje te awkward. Gelijk maar een simkaart aangeschaft!

Ik loop pittstreet helemaal uit en na ongeveer 30 minuten lopen kom ik aan bij the operahouse en harbor bridge. Ik ben sprakeloos. Wat is het hier prachtig. Die dag heb ik zo'n 6 uur gelopen, straatjes in en uit, over de harbor bridge, langs opera house. Ik ben verkocht.. Die avond moet ik me er toe zetten om me te mengen in de groep. Het is 'free ghoon night' en Free chicken & rice. Alles wat gratis is, is mooi meegenomen! Dit hostel heeft veel avonden waar je gratis wat kunt halen. Ik merk dat het onwijs goed klikt met de meiden uit mijn kamer en het wordt een late avond. De volgende dag ga ik met een van de meiden naar de Royal Botanic Gardens, waar we de hele dag rondlopen en genieten van alles om ons heen! Die avond gaan we wederom op stap, feesten in Sydney is een MUST! Echter moet je wel opletten, alles is hier namelijk onwijs duur. Ik probeer me aan een budget te houden en het lukt aardig. Zelf koken in de hostels, soms ontbijt skippen of lunch.. en dat gaat prima! De volgende dag ga ik lunchen in het park met een vriend die ik in Thailand heb ontmoet en daarna sluiten we de dag af met een drankje. Alle mensen die ik hier heb ontmoet zullen met kerst en oud&nieuw weer in Sydney zijn, dus ik zal ze dan zeker weer gaan zien.

En dan is het zover, ik vertrek de volgende ochtend vroeg met de trein naar Katoomba. Het is zo'n twee uur reizen naar het stadje. Wat een leuk plekje, het is zo rustig.. en nog belangrijker; The Blue Mountains! De eerste dag loop ik zo'n 4 uur door het mooie gebied. The three sisters is mijn beginpunt. De volgende dag loop ik zo'n 7 uur en pak de wat zwaardere paden om te gaan hiken. Ik kom op de mooiste plekjes, maar het is wel zwaar vooral als je bergopwaarts gaat.. haha! Langs kliffen en watervallen, gevaarlijk? Misschien, maar dit moet je gewoon doen als je hier bent. Ik eindig bij de golden stairs en kom uit op een verlaten parkeerplaats. Shit, die ozzies zijn niet heel goed in borden met aanwijzingen. Ik besluit de weg te volgen, no way dat ik dat hele stuk weer terug ga hiken via de bergen. Ik loop en loop.. verdwaald, google maps snapt er ook niks van. Gelukkig is het geen 40 graden, dat scheelt. Dan na een half uur lopen komt er een auto voorbij met het liefste stel uit Australie. Twee lieve oudjes die me vragen of ik een lift wil. Ik vertrouw ze en volg mijn instinct. Gelukkig maar, want het was blijkbaar nog een uur extra lopen.. Achja een beetje spanning en sensatie!

2 dagen in Katoomba zitten er op, ik zit nu in mijn hostel in Bondi. Vandaag naar het strand gegaan, heerlijk weer. Ik besluit mijn trip naar de eastcoast te boeken. Van sydney helemaal naar cairns. Het heeft me wat centjes gekost, maar dit kun je niet missen als je hier bent. Zaterdag vertrek ik. Een maand lang zal ik langs de kust omhoog gaan reizen, so excited!!!

X

  • 24 September 2014 - 12:13

    Gwen:

    Christy wat ben je toch ook een stoer wijf! Super veel bewondering voor je en stiekem een beetje jaloers! Geniet ervan!

  • 24 September 2014 - 12:28

    Elly:

    wat een toffe reis maak je toch, ik zou zo mee willen.....
    geniet ervan en vooral veel foto's maken zodat we mee kunnen genieten.
    hou van je en heel veel knuffels

  • 24 September 2014 - 12:49

    Oma:

    Lieve Christy,
    Wat heb je weer veel gezien en beleefd! Geweldig. Ik vind het dapper en stoer dat het zo goed gaat. Ik krijg ook zin om zo'reis te maken. willen ze ook oude dametjes hebben in de hostels? Geniet van je reis en de leuke mensen die je ontmoet, maar ook van de natuur.Leifs en dikke kus.xxxxxxxxx

  • 24 September 2014 - 16:46

    Papa:

    Dag lieverd. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en zoveel doet. Was zeker wel even spannend met die wandeling. Wat een geluk dat je een lift terug kreeg zeg. Take care he... Love you so much xxxxxx papa

  • 27 September 2014 - 12:40

    Nanda:

    Wow meissie, je maakt ons wel een beetje jaloers hoor met zo'n mooie reis. Je zou zo een reisboek kunnen maken met je verhalen, heerlijk om te lezen. Geniet met volle teugen, dan doen wij dat van je verhalen en zijn er zo toch een beetje bij.
    Liefs en een dikke kus van ons 4tjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Christy

Adventures are the best way to learn.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 3756

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 18 Februari 2014

Adventures are the best way to learn.

Landen bezocht: