East Coast part one - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Christy Bruin - WaarBenJij.nu East Coast part one - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Christy Bruin - WaarBenJij.nu

East Coast part one

Blijf op de hoogte en volg Christy

09 Oktober 2014 | Australië, Rainbow Beach

Voor mijn gevoel is het alweer een tijdje geleden dat ik m'n blog heb geschreven. En aangezien ik me een beetje rustig moet houden voor de trip naar Fraser Island is dit een goed moment voor een update!

Bijna twee weken geleden ben ik begonnen aan m'n trip langs de Eastcoast. Met de Greyhound bus zal ik de komende maand vanaaf Sydney naar Cairns reizen. En op elke plek ben ik ongeveer 2/3 dagen. De eerste stop was Byron Bay, wat een goed begin..prachtige stranden en een goede sfeer. Ik heb eigenlijk niet veel toe te voegen aan alle plekken waar ik tot nu toe ben geweest, behalve dat het er prachtig is en dat er veel gefeest word.

Na Byron Bay is het een paar uur rijden naar Surfers Paradise, waar je goed kunt shoppen, bakken op het strand, maar vooral erg goed kunt partyen! Dat hebben we dus ook gedaan. Na Surfers is het tijd om te vertrekken naar Brisbane, een grote stad waar niet onwijs veel te doen is. Wederom wel onwijs goed om te shoppen, helaas heb je daar als backpacker totaal geen geld voor.. Windowshoppen dan maar! Ook heb ik de free ferry gepakt om alles te verkennen, maar ik vond Brisbane niet heel bijzonder. Na 2 dagen is het tijd om te vertrekken naar Noosa, hier heb ik zo naar uitgekeken. Ik ben van Noosa gaan houden, zou er zo kunnen wonen. Er is niet veel te doen, maar de charme van dit plaatsje is genoeg.

Na een dag relaxen op het strand is het tijd om iets productiefs te doen. En na een nacht zonder slaap (omdat je roommate de hele boel onder heeft gekotst door teveel ghoon) vertrek ik samen met mijn nieuwe vriendin uit Engeland naar de beroemde Australia zoo. We zijn erachter gekomen dat we dezelfde data hebben qua trips etc.dus we zijn allebei erg blij dat we iemand hebben gevonden. Die avond zijn we gesloopt en halen we de beruchte pizza van 4,95 bij dominos en zijn we blij als we ons bedje inrollen. De volgende dag is het tijd om weer verder te gaan. Je kunt dus best begrijpen hoe vermoeiend het is om elke keer weer al je spullen te pakken en te vertrekken. Maar ik mag natuurlijk niet klagen aangezien ik al deze mooie plekken mag en kan zien.

We komen aan in RainbowBeach, een inimini stadje waar iedereen verblijft voor de trip naar Fraser Island. En dat is precies waar ik morgen heen ga, FRASER! Een beetje uitrusten in RainbowBeach kan goed, want er is geen reet te doen en het strand is prachtig. Wel heb ik vandaag een turtle tour gedaan, twee uur lang kajakken en schildpadden spotten. Een beetje jammer dat ik er maar 2 heb gezien waarvan eentje dood was.. :| Maar het was een goede workout! Oh en gister iets heel speciaals mogen meemaken, de lunar eclipse.. had er nog nooit van gehoord, maar het was prachtig en heel bijzonder. Uren lang hebben we op het strand gezeten om te kijken naar de sterren en de maan.

Vandaag wat inkopen gedaan en een introductie gehad voor de trip. Ik zeg alvast; ik hou van jullie allemaal. Want er zijn dingo's, giftige slangen en spinnen op het eiland.. hihi shit.. Maar het gaat een onwijs vette trip worden. We mogen om de beurt rijden in de jeep en de groep met wie ik ga is onwijs leuk! 3 dagen niet slapen, kamperen en gek doen.. kom maar op!

Wederom zal ik onwijs veel zijn vergeten, maar de foto's op facebook zeggen hopelijk genoeg. Na de Fraser trip ga ik verder naar boven om de volgende trip te doen; whitsundays!! Daar zal ik bij mijn volgende blog meer over vertellen en dan weten jullie gelijk of ik de dingo's en slangen heb overleefd!

X

  • 09 Oktober 2014 - 15:18

    Papa:

    Wat maak je weer veel mee en wat zie en doe je veel. Mooi al die ervaringen. Die kan niemand meer van je afnemen. Geen wonder dat je je gesloopt voelt. Fijn dat je nu iemand hebt waar je mee kunt optrekken. Enne, wat die beesten betreft, zend ze maar een giftige blik als ze vervelend willen doen. Take care he... Love you, xxxxxxx papa

  • 09 Oktober 2014 - 16:17

    Oma:

    Lieve Christy,
    Wat een leuk verslag! Leuk dat je weer iemand hebt getroffen waarmee je verder kunt reizen. Ik ben benieuwd naar je belevenissen. Ik snap dat je niet zo veel tijd hebt om te schrijven. Een goed teken! Ga lekker zo door en feest, maar drink niet zoveel dat je je kamergenote wakker houdt. Liefs.xxxxxxxxxxx

  • 09 Oktober 2014 - 18:08

    Elly :

    Haha wat ben je toch grappig, die dingo's, slangen enzo die schrikken van jou. Dus no worries.
    :). Wat ontzettend gaaf dat je die eclips en sterren hebt gezien... Jaloers! Ben benieuwd naar je volgende verslag. Hou van jou tot hier en terug. Duizend kusjes en nog duizend meer.

  • 09 Oktober 2014 - 18:38

    Wil:

    hoi Chris,
    Leonie en ik zitten samen je blog te lezen en Leonie wordt weer helemaal enthousiast bij jouw verhaal. oh dat was zo gaaf etc.. het gaat weer helemaal voor haar leven
    blijf lekker genieten,
    grote kus van de Bruintjes uit Zoetermeer

  • 09 Oktober 2014 - 18:39

    Jaap:

    Klinkt allemaal heel bekend, Leonie heeft 2 jaar geleden dezelfde trip gemaakt. Er staat je nog veel moois te wachten. Have fun and enjoy!

  • 09 Oktober 2014 - 23:13

    Ruby:

    Moppie!you are getting the full backpackerexperience.good on you mate! ;) heel gaaf wat je allemaal aan het doen bent. Soms is het zoveel moois dat je ziet dat je niet eens de tijd hebt om het te verwerken. Het is zo leuk! Have fun lieffie!! Dikke knuffel Ruby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Christy

Adventures are the best way to learn.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 3762

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 18 Februari 2014

Adventures are the best way to learn.

Landen bezocht: