East Coast part 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Christy Bruin - WaarBenJij.nu East Coast part 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Christy Bruin - WaarBenJij.nu

East Coast part 2

Blijf op de hoogte en volg Christy

25 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Fraser Island, het leukste van heel de eastcoast trip. Laat ik bij het begin beginnen.. Onze groep was geweldig, met 8 personen beginnen we onze reis naar het eiland, rijden in een 4x4.. hoe vet is dat! Iedereen krijgt de gelegenheid om te rijden dus er is een goede verdeling. Onderweg stoppen we bij lake Mckenzie, wauw! Het water is zo zuiver dat je het zelfs kan drinken. Iedereen is nu al dol enthousiast en het beloofd een super weekend te worden. Daarna rijden we verder naar het kamp. Jep, slapen in een tent.. zonder matras en zonder kussen.. Ach na de beroemde aussie wijn heb je dat toch niet meer door ;) We hebben een geweldige dag met z'n allen en sluiten de dag af met een goed feestje.

We bezoeken nog meer mooie plekken; golden dunes, fresh water creeks, rusting ship wrecks... kortom, GEWELDIG! De tweede avond zal er geen party zijn omdat een aantal mensen zich blijkbaar flink hebben misdragen.. Niet getreurd, we besluiten naar het strand te gaan. Ik heb nog nooit zoveel mooie sterren gezien.. Opeens komen er 3 trucks aangereden .. met aussie boys. U LOOKING FOR A PARTY!? lichten aan, speakers aan, en de drankjes worden klaargezet. Wat gebeurd er!? Wat een avond, deze locals waren opweg naar hun kamp maar zagen het wel zitten om met deze backpackers een feestje te bouwen. Heerlijk gedanst op het strand! En ik ben die avond ten huwelijk gevraagd, met een knipoog uiteraard.

De volgende dag valt zwaar.. om 08:00 moet alles opgeruimd zijn en zullen we het kamp verlaten. Iedereen slaapt nog.. oeps! Onze gids maar even heel lief aangekeken en gevraagd of we wat later mochten vertrekken..

Next stop, Airlie Beach - The whitsundays.
Waah! van de ene coole trip naar de andere.. 3 dagen op een schip! En ja, ik heb natuurlijk de party boot uitgekozen.. met 52 man vertrekken we met de Clipper richting the withsundays. Snorkelen, parelwitte stranden, feesten.. En het leuke was dat ik met een aantal mensen op de boot zat met wie ik de Fraser trip had gedaan. Kortom, drie geweldige dagen! (foto's van het prachtige strand zal ik ook vandaag plaatsen)

Van airlie Beach naar Magnetic Island.
Dit eiland is alles behalve een party eiland.. ik vind het niet erg, kan wel even wat rust gebruiken. Ik besluit de eerste dag helemaal niks te doen, lekker bij het zwembad liggen en bijslapen. De volgende dag arriveren mijn vrienden ook en we besluiten een auto te huren om het eiland te verkennen. Wilde Koala's, walabi's .. aah zo vet! Aan het einde van de middag rijden we naar een verlaten strand om een prachtige zonsondergang te bewonderen. Wauw.. Ik besef me nu weer even hoeveel geluk ik heb dat ik hier mag zijn. We sluiten de dag af met een BBQ en wat drankjes! Beter kan niet.

Magnetic Island to Cairns.

Wat een busreis.. de greyhound is 2,5 uur vertraagd. Fijn dat iemand ons dat even laat weten.. Uiteindelijk is 'ie daar dan, nee kunnen we niet vertrekken omdat er iets mis is met de motor. Na enige irritatie vertrekken we dan richting Cairns. Volgende obstakel.. Een jongetje van 10 zou opgehaald worden door zijn ouders bij de busstop.. guess what!? geen ouders.. Dus de hele bus moet wachten tot er iemand komt opdagen. Uiteindelijk heeft de politie de arme jongen opgehaald. We komen veelste laat aan in Cairns, maar ik ben in lange tijd niet zo blij geweest.. MIJN KAMER IS LEEG! Oke het klinkt heel raar.. maar je moet begrijpen dat als je elke dag met andere mensen (6-12 pers.) een kamer moet delen, je geluk niet op kan als je een keer een lege kamer treft. Helaas was het voor korte duur, de volgende dag was de kamer vol!

Maar wauw, Cairns is zo mooi! De eerste dag ben ik naar de Lagoon gegaan (je kan het zien als een soort zwembad met een aangelegd strandje) In veel steden hebben ze een lagoon omdat je op veel plekken niet de zee in kan. Of omdat de zee te ver weg is! Heerlijk dus.. De tweede dag staat de reeftrip gepland. The Great Barrier Reef! Ik ontmoet een super leuke chick uit de states en we hebben een geweldige dag. Helaas ben ik niet in staat om te duiken. Even vergeten te vertellen dat ik al een aantal weken niet helemaal in orde ben. Nu heb ik een keelontsteking en ben ik zwaar verkouden, YAY! Maar, we gaan gewoon door. No way dat ik deze mooie trips aan me voorbij laat gaan. Ipv duiken ga ik snorkelen en het is prachtig. Schildpadden, nemo's, reefsharks.. alles gezien!

De volgende dag, nog beroerder staat mijn volgende trip gepland. Rainforrest trip. De tourguide is heel lief en geeft me wat medicijnen zodat ik de dag door kom haha. Wederom ben ik blij dat ik toch ben gegaan. Op de mooiste plekken gezwommen.. watervallen gezien en van een Rots gegleden. Mini schildpadjes gespot enn... een slang! Een giftige ook nog. Ja dat hoort er allemaal bij hier in Oz. Kan er maar niet aan wennen!

Vandaag heb ik tijd om alles even te regelen. Ik heb medicijnen gekregen van de pharmacy en die zijn best zwaar (dus excuseer me als ik onzin praat) Ik heb mijn CV in orde gemaakt want ik ga sollicteren bij Gilligans, het hostel waar ik verblijf. Ze zijn op zoek naar een receptioniste. Dus ik heb mijn plannen even omgegooid, ipv dat ik naar Melbourne vlieg om werk te zoenen, blijf ik hier nog even hangen. Ik kan nu toch niet vliegen. Maandag hoop ik hier meer over te weten! Er zijn hier gelukkig genoeg mensen die ik tijdens m'n trip heb ontmoet, dus alleen ben ik sowieso niet :)

Als het me niet lukt om hier werk te vinden vertrek ik alsnog naar Melbourne. Maar het voelt goed om even op 1 plek te blijven, weer helemaal opknappen en alles even in orde te maken!

X

  • 25 Oktober 2014 - 09:40

    Papa:

    Dag lieverd. je hebt weer zoveel gedaan en gezien. Ik hoop dat je snel weer opknapt en dat je medicijnen helpen. Love you xxxxx papa. Ik mail je nog.

  • 25 Oktober 2014 - 10:16

    Joke Lagendijk:

    Hoi Christy,
    Wat een leuk verslag. Bruin leven heb jij,van het ene feest naar het andere. Ik hoop dat het je lukt om in het hostel aan de slag te komen, of ander werk te vinden, voor zolang je zin en tijd hebt. Vervelend die keel, doe maar wat ome dokter zegt dan komt het wel weer goed.Met mij gaat alles goed. Lieve groet, oma.

  • 25 Oktober 2014 - 11:38

    Britt:

    Trots! lief, mooi, stoer mensje :)

  • 25 Oktober 2014 - 17:27

    Leonie:

    Hey chris! Wauw, het klinkt allemaal echt super! Zometeen wil je niet meer terug haha. Zo leuk om jou verhaaltjes te lezen krijg er zelf ook weer helemaal kriebels van!! Heel veel plezier nog en succds met een baan zoeken en beterschapjes. xxx leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Christy

Adventures are the best way to learn.

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3764

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 18 Februari 2014

Adventures are the best way to learn.

Landen bezocht: